Loopt bij een printopdracht de card vast in de printer?
Eén van de volgende meldingen verschijnt dan op het scherm:
Dit kan 3 oorzaken hebben:
Het meest voorkomende probleem is dat de card-dikte niet goed staat ingesteld. Dit los je op door de schuifmaat voor de card-dikte aan de voorkant van de printer goed in te stellen op basis van het type card:
Zet de schuifmaat op de maateenheid die overeenkomt met de dikte van de card die in de printer zit.
Een andere oorzaak van het vastlopen van een card kan een vervuilde printer zijn. De interne rubberen transportrollen kunnen veel stof bevatten. Hierdoor slipt een card tijdens het transport door de printer. Dit veroorzaakt een foutmelding.
Sluit deze oorzaak uit door onderhoud uit te voeren
Bekijk onderstaande video voor instructies
Het kan ook voorkomen dat het interne opwikkelmechanisme van de inktfolie cassette niet meer mee goed meedraait. Dit gebeurt wel eens wanneer de inktfolie bijna op is. De printer loopt dan vast.
Vervang de inktfolie cassette met een ander/nieuw exemplaar
Is het probleem na het uitvoeren van bovenstaande 3 stappen nog niet verholpen?
Neem dan contact op met onze support-afdeling via T. 02 270 34 88.
Op werkdagen bellen we je binnen 24 uur terug voor een passend labeladvies.